Vårslepp uten krykker.

Endelig, endelig får jeg oppleve våren slik jeg vil.

Jeg har vært ute tidligere også, ”gått” noen hopp på krykker og satt meg ned i sola etter noen meters vandring.

Men i dag var det annerledes, i dag skulle jeg gå uten gips og krykker. Jeg hadde ei krykke med meg da og så hadde jeg gipsen i ryggsekken. Ja i ryggsekken ja. Jeg skulle pælme’n te’ sjøs som vi sier i Sandefjord.

Jeg hadde med meg kameraet også, det kunne jo tenkes at det var noen vårmotiv der ute i det grønne.

Og jaggu var det ikke ei bjørk som hadde sprunget ut betraktelig raskere enn sine naboer gitt.

DSC05813 copy

Like bortenfor sto det ei gul busk som jeg ikke vet navnet på, men det vet kanskje dere?

DSC05815 copy

Men hvitveisen kjenner jeg igjen

DSC05797 copy

Og dette er vel en soleie av no’ slag. Jeg har ikke peiling på blomster altså.

DSC05817 copy

Men dette er tusenfryd, tror jeg da. Hele Godalen kommer til å være full av dem om ikke lenge.

DSC05812 copy

Hva disse heter som gror nede i berget her i strandsonen, vet jeg heller ikke, men fine er de.

DSC05804 copy

Tang og skjellru, ja det er det vi kaller det der jeg kommer fra. Sjælru uttales det.

DSC05810 copy

Og dette er vel en form for mose eller noen form for alger.

DSC05805 copy

Men dette vet jeg hva er for noe, det er et par breiflabbføtter og en gips som skal pælmes te’ sjøs.

DSC05799 copy

Håper dere også har hatt en fin tur i dag 🙂

.

🙂

Om Breiflabben

I love cooking with wine, I even use some in my dishes.
Dette innlegget ble publisert i foto og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

34 svar til Vårslepp uten krykker.

  1. carpe50 sier:

    🙂 det er deilig med våren, ikke sant?
    Forventet bilde av gipsen som ble kastet midtfjords også?

    Ja det var meningen det Carpe, at det skulle komme et bilde av gipsen midtfjords.
    Det var bare det at den havnet midtfjords så det var ikke så mye å ta bilde av 🙂

  2. Abi sier:

    Åh jøss, så tidlig ting blomstrer hos deg. Bjørka er ikke grønn her, nesten ikke museører engang, men den der var jo nesten sprunget helt ut. Busken med gule blomster på heter Forsythia eller Gullbusk, den hos meg er ikke så utsprunget, men jeg ser knoppene nå, så noen dager til så tenker jeg. 🙂
    Godt å få av den gipsen tenker jeg 🙂 Hiv den til havs. Tusen takk for flotte bilder.

    Er det det som er forsythia altså, det navnet har jeg jo hørt en del ganger.
    Våren kommer tidlig i Godalen her i Stavanger.
    Hadde noen fine bilder derfra i fjor også. Lurer på hvilken dato det var? Det må jeg sjekke 🙂
    Den bjørka var helt spesiell, de andre hadde ikke kommet på langt nær så langt.

  3. Lenesim sier:

    Skulle akkurat til å skrive Forsythia, også var Abi raskere enn meg 🙂
    Tenker det er deilig å bli kvitt gipsen. Godt å pælme den? Det er deilig med vår, spesielt i år med en slik lang vinter.

    Pælm gipsen det er vår 🙂
    Ja det er deilig Lenesim. Nå skal det nytes.

  4. sjalle sier:

    Fine bilder. Bootsa var tøffe, litt sånn blade-runner, men hvorfor har du bare en ? Skikkelige kick-ass greier 😛

    He he, så du likte bootsa sjalle?
    Det er en spesial boots for å trene opp en stiv fot til å gå igjen etter 11uker med gips 😆
    Det hadde vært et helvete med to av dem, det kan jeg love deg 🙂

  5. Cezanne-2 sier:

    Åh,så godt at du er blitt kvitt gipsen! Det passer jo så godt nå når våren,solen og varmen endelig er kommet 🙂

    Mange fine bilder og flotte blomster. Likte spesietlt det treet som er så modig! 🙂

    Ha en flott uke,Breiflabben 🙂

    Absolutt en fin tid å kaste gipsen på nå 🙂
    Fin uke til deg også 🙂

  6. Tale sier:

    Jøss! hvordan har du klart å hold dengipsen så ren og pen etter å ha «gått» med den så lenge?! jeg vet jo du har skiftet under veis, men likevel!

    Hvor lenge må du forresten bruke den der skinne-skoen?

    Gipsen har jo vært en «innegips», jeg har jo ikke gått med den.
    Og så er ikke jeg borti like mye som «Bråkebøttene» dine vet du 😉
    Skinne-skoen skal jeg bruke i 2 til 4 uker. Kommer helt an på hvordan det går.

  7. Good on ya, Flabbs!

    Duuuu…hva har skjedd med Chis avatar???
    Ser inne hos meg også at den er stor og tar hele bredden i vennelisten. Hahaha…

    He he, hun må ha lagt på seg på turen til Etosha i helga 🙂
    Det var nok bare en liten bugs Sole.

  8. ARGUS37 sier:

    Så da vet vi at våren er i anmarsj. Så får det heller ta litt tid før den gjør sitt inntog på våre kanter. Har jo observert en og annen gåsunge i veikanten…

    Våren er så absolutt i anmarsj Argus. Her er’n i full gang 🙂

  9. Sirenja sier:

    Våren kommer alltid så tidlig vestpå, fine bilder!
    Du blir vel ekstra lett på foten nå som du er kvitt gips og vonder i foten, tenker jeg.
    Du skal se lett nok til å gå på golfdamejakt..ler..
    Skulle jo ikke være noe problem det så sjarmerende som du er..smiler og blunker..

    Keep it coming Sirenia, I’m a sucker for flattering 😉

  10. BurnieBerit sier:

    Deilig vårslepp det der da, tenker jeg 😀 Du tusla runden rundt Godalen og Østre Ring? Jeg vet om to busker, digre busker, med bjørnebær når sesongen er der 😀 Har spist på meg et par runder med magasjau noen somre…

    Ja du er jo kjent på den runda der du.
    Jeg gikk ikke så langt, jeg holdt med i Godalen. Det er tross alt ikke så helt enkelt å gå enda.
    Har sett noen bjørnebærbusker ja. Gikk mye tur på den runden der da jeg hadde Dennis’en min 🙂

  11. ilmy sier:

    Å, så mange blomster du har fått foreviget da! Det er ikke kommet like mange her enda, men de kommer nok 😀

    De kommer Ilmy, de er rett rundt hjørnet 🙂

  12. Tale sier:

    Hva da Bråkene?? JEG klarer ikke å ha på meg noe hvit mer enn en time eller to før det ikke er bare hvit lenger. Inne eller ute spiller ingen rolle….. 😳

    He he he, så det var deg ja. Jeg hadde det litt på følelsen 😉

  13. Lise M sier:

    Våren har kommet litt tidligere hos deg enn hos meg, ser jeg. Ha ei fin gipsfri uke.
    Lise M

    Ja jeg får ta deg på ditt ord og håper at våren kommer raskt etter i ditt distrikt også.
    Jeg har så på følelsen av at jeg skal vite hvor det er, men den anonymiteten er for fremtredende her 😉

  14. Starlett sier:

    Så bra at du endelig er kvitt gipsen, Flabben!:)
    Hvor mange uker har du vært i gips?

    Håper virkelig at foten blir helt frisk igjen!

    Fine vårbilder. Jeg får en forbigående lyst til å flytte sørover. Men snart er det sommer her nord, og da kan lite måle seg med Nordland.

    Ser at du har fått svar når det gjelder den gule busken.

    En liten digresjon apropos hvitveis: Hos oss vokser den jo villig, men den kommer senere, selvfølgelig.

    Men: I Lofoten, bare rett over Vestfjorden, vokser hvitveis ikke vill. En kvinne i nabolaget mitt da jeg bodde i Lofoten hadde imidlertid en fantastisk hvitveis-«koloni» i hagen sin, nærmest en attraksjon. Hun hadde tatt røtter med fra Trøndelag, der hun kom fra, og overført den i Lofotens jord. 🙂

    Gipsen er pælma te sjøs 🙂
    Våren kommer nok til deg også Starlett, skulle bare mangle at det ikke var litt forskjell på Bodø og Stavanger.
    Her i området trives ikke blåveisen, hvitveis er det mye av, men ingen blåveis.

    Jeg er spent på foten, men tror det går greit. Litt bekymret på vinkelen til foten, kan hende den peker ørlite for mye ned.
    Time will show 🙂

  15. MT sier:

    Så flott Flabben,at det går rette vegen med foten din.Pass no på å ikkje overdriv aktiviteten den første tida 🙂

    Eg plukka min første bukett med kvitveis på laurdag,det er berre så nydelig.Vår.
    På din kant er den komen betrakteleg lenger.Finfine bilder.

    Have a nice day!!

    Ingen fare for at jeg skal overdrive den første tida, det gjør for vondt til det nå. Muskler og bevegelse må tilbake.
    A nice day during a nice spring 🙂

  16. tuttilutt sier:

    Se der var våren kommet 🙂 Både trær, blomster og flabben springer ut fra vinterens skall 🙂

    Ja her springer vi ut på hver vår kant 🙂

  17. solveig47 sier:

    Det var sannelig en langvarig gips-økt må jeg si. Må være framskritt å få den av. Me det er kanskje ikke så lurt å skli omkring på sleipe Godals-svaberg riktig ennå??
    Fine bilder, vi har jo sett alle blomstene vi også, men de er liksom så små og unnselige der nede på bakken. De ser mer imponerende ut gjennom kameraet ditt! 🙂

    Godalens svaberg var ikke så sleipe og så er de heller ikke så glattskurte, så det gikk riktig så fint 🙂
    Det er enkelt å «frostørre» blomstene litt med et godt kamera og redigeringsprogram 🙂

  18. Zohre sier:

    For en assosiasjon med vår Breiflabben

    takk
    zohre

    Klart det Zohre, ikke vanskelig her det 🙂

  19. btidag sier:

    hei…..

    jeg bodde jo mange år på Lista

    sommeren kom ofte den 25 april (min fars fødselsdag) eller omkring der….

    Såpass tidlig altså?
    Sydvestlandet får tidlig vår, men den varer mye lenger enn i området rundt Oslofjorden. Vi hadde ofte vinter til ut i april, så kom våren med tining av den siste snø og is og masse med sølevann før vi plutselig fikk en føling av «sommer» i begynnelsen av mai.
    Men det kom alltid en helg eller liten uke rundt 17.mai som fortalte oss at sommeren var ikke riktig her.
    Men pang! Så kom pinsen og sommeren var her.
    Her i på Nord-Jæren kommer sommeren som regel den dagen du er bortreist 🙂
    Men vi har garantert den flotteste våren i landet, rundt Boknfjorden.

  20. Erta-Berta sier:

    Fine vårbilder av blomster,
    Ja nå lysner det mer og mer.
    Så bra at du kan kaste gipsen, det må da være ett godt vårtegn. 🙂
    Bjørka ja, det er alle Allergikeres skrekk,
    Fram med Histamin-Tablettene.
    Ønsker deg fine dager fremover,
    og ta det forsiktig med foten i starten… 🙂

    Ja det er nok noen allergikere som sliter utover nå.
    Heldigvis har jeg ikke problemer med det, men en av mine døtre har.
    Foten tar det forsiktig framover, steg for steg 😉

  21. Neugierig sier:

    Gratulerer med å ha fått kvittet deg med gipsen! Mindre vekt å dra på. 🙂 Eller har vekten kommet opp nettopp på grunn av gipsen? 😉 Ja, våren er kommet. Merker det på lommeboken, ettersom det nå blir nødvendig å kjøpe ny plenklipper…. :-/

    He he, du er nok nære sannheten der Neugierig at vekten har kommet opp på grunn av gipsen 🙂
    Men nå håper jeg at jeg kan trene meg sakte men sikkert tilbake igjen.
    Hadde jeg ikke gitt bort min plenklipper i fjor, kunne du jo fått den 😉
    Her er det ikke mere plen. Hadde bare 10 km2 tidligere så jeg kunne liksågodt bruke saks 🙂

  22. Lakenskrekk sier:

    Elsker tusenfryd! Håper beinet blir helt bra veldig fort, og at du kan være som en kalv på slepp! 😀

    He he, kalv på slepp du? Wishful thinking 😉
    Beinet er så absolutt på bedringens vei 🙂

  23. Dag Eigil sier:

    Du verden, du er altså oppegående igjen, og ikke misnt gående, er det så å forstå? I så fall stiller vi oss i rekken av gratulanter etter en forhåpentligvis vellykket restitusjon.

    Våren er absolutt en nydelig tid, med mange gode motiver. Litt kaldt, kanskje. Men alligavel. Fortsatt god bedring. 🙂

    Jeg er «gående» på et vis ja. Jeg har en «månestøvel» som gåstøtte og kommer vel til å ha den et par uker til.
    Og så får vi se hvordan det «går» da 🙂
    Litt kaldt ja, men hvilket vær vi har om dagen 🙂

  24. Lakenskrekk sier:

    Ja, jeg har aldri sett det – bare hørt om det, så film deg selv, så tror jeg deg! 😀

    He he, det er visst nok av personer som legger ut tvilsom «footage» på vgb nå om dagen 🙂

    Jeg skal heller si ifra hvis det blir no’ slepp 😉

  25. Lakenskrekk sier:

    Jeg tror det er våren som gjør det. Men jeg tenkte nå bare på faktiske krumspring, ikke krumspring i overført betydning.

    Her tar vi de krumspringa som byr seg 😉

  26. MT sier:

    Hei på deg 🙂
    Innom i natta med eit hipp,hipp hurra.Hjarteleg tillukke med dagen Flabben!
    Bursdagsklem herifrå med ynskje om ein god dag 🙂

    Så hyggelig da 🙂
    Du var jaggu tidlig ute MT, men dessverre så var nok denne lap toppen slått av da.
    Jeg må visst barbere meg nå skjønner jeg da det kan bli mange flabbekinn som skal deles ut 🙂
    Og nå er jeg glatt som ei barnerumpe og vel så velduftende 😉
    Flabbekinn avsendt.

  27. Erta-Berta sier:

    Gratulere med dagen din,
    måtte du få en riktig fin dag,
    med *Kaker og brus.* 😉
    Og mange glade hilsninger.
    Bursdagsklemm. 🙂

    Takker for hilsen E-B. Det blir lite med kaker og brus, jeg skylder på diabetesen, men jeg skal nok kose meg 🙂
    Svarer bursdagsklemmene med velduftende flabbekinn.

  28. Chiruru sier:

    God morgen, Mista!

    Og gratulerer med dagen! 😀

    God morgen til deg også. Ser du har stått tidlig opp for å ta med deg flyttelasset. Stikker innom og sier hade’ om en stund 😉
    Takk for hilsen Chi og så kan du nyte noen velduftende flabbekinn på reisen din sydover 🙂

  29. btidag sier:

    Ha en glansfull dag med høy sigarføring
    en temperert cognac

    kake og ballonger fra meg 🙂

    Tror jeg skal spandere på meg en cigar i dag. Ja en temperert cognac også.
    Jeg skal ha liggende en pose med «Verdens beste pappa»-ballonger et sted også.
    Dette kan jo bli riktig så bra det bt, hvis jeg får tak i ei kake også 😉

    Takker for hilsen 🙂

  30. Tale sier:

    Hurra for deg som fyller ditt år!
    Ja, deg vil vi gratulere!
    Alle i ring omkring deg vi står,
    og se, nå vil vi marsjere,
    bukke, nikke, neie, snu oss omkring,
    danse så for deg med hopp og sprett og spring,
    ønske deg av hjertet alle gode ting
    og si meg så, hva vil du mere? Gratulere!

    Høyt våre flagg vi svinger. Hurra!
    Ja, nå vil vi riktig feste!
    Dagen er din, og dagen er bra,
    men du er den aller beste!
    Se deg om i ringen hvem du vil ta!
    Dans en liten dans med den du helst vil ha!
    Vi vil alle sammen svinge oss så gla’
    og en av oss skal bli den neste – til å feste!

    Takk skal du ha Tale. Jeg så for meg et helt kor av «Bråkebøtter» her nå og det var en fornøyelse å høre på dere.
    Flabbekinn til dere alle 🙂

  31. Neugierig sier:

    Du verden, jubilant? Gratulerer! Og hvor gammel er så en Breiflabb idag? 😉 Og takk for tanken om gressklipperen, det er jo tanken som teller. 🙂 Skal faktisk på innkjøp idag, var planen. Hos meg er det ikke 10, men 1000m² som skal klippes. Så saks duger ikke. På en måte. Vi går for en 49 kg tung sak med multiklipp, Hondamotor og 53 cm klippbredde og oppsamler med variabel hastighet. (Den vil, i likhet med bil og mc, stå på full gass hele tiden, så…..) Hvem sa utstyrsonani?

    Breiflabben er altfor gammel Neugierig. Det er seks år siden jeg virkelig jubilerte, det var stort, men ser ikke så positivt på neste jubileum selv om broren min skal ha storfest for det denne sommeren.
    Jeg slo plenen til bestefaren min i mange år og det var nesten 2000m². Skulle likt å hatt ditt treskeverk da 😉
    Takker for hilsenen Neugierig 🙂

  32. ARGUS37 sier:

    Må jo proklamere det på nett også:
    GRAT%ULERER MED DAGEN, Flabbus!!!

    Takk for det Argus 🙂

  33. Neugierig sier:

    Ja, det var sånn jeg også begynte. Med å slå plenen til min farfar. God trening, gitt! 🙂 Håper dagen blir bra, til tross for mangel på brus og boller. Du finner vel noe annet å forlyste deg med? 😉

    Hvis jeg ikke finner noe annet enn «brus og boller», så blir det dårlig stell ja 🙂

  34. Isdronningen sier:

    Grattis med friskmeldt ben!
    Fine vårbilder : )

    Takk skal du ha IceQueen.
    Ja det er full vår i Stavanger med grønt løv og blomster i hver en havekrok 🙂

Legg igjen en kommentar